We gaan weer verder - Reisverslag uit Lillooet, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu We gaan weer verder - Reisverslag uit Lillooet, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

We gaan weer verder

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

05 Juni 2014 | Canada, Lillooet

Lieve allemaal,
Nadat we gisteren lekker hebben uitgerust hebben we hem vandaag maar eens flink op z’n staart getrapt en ongeveer 300 km gereden. We zijn nu in Lillooet (spreek uit: little wet) en dat dreigt wel de hele tijd! We hadden vandaag fantastisch weer, gewoon heet, maar er is na het eten een storm op komen zetten, ons huis gaat op en neer en het wachten is op dat little wet, maar vooralsnog regent het niet. Op de camping die we verlieten stond op ons veldje een echtpaar dat ze in Amerika waarschijnlijk zouden betitelen als “trailer trash”, het was er een enorme uitdragerij, hij was er klusjesman en zij schoonmaakster, allebei waarschijnlijk wel alcoholist en zware rokers, maar enorm lief. Hij ging al helpen met het aansluiten van alles, zei wilde met haar truck de weg vrij houden als wij gingen dumpen, want het was er nogal smal. Ze wilde ons ook nog de omgeving laten zien. Ze stonden met z’n tweeën klaar om ons uit te zwaaien. De weg naar ons veldje was nogal steil en als wij er reden raakten we met alle wielen de berm, links en rechts. Op het steilste punt was de sanitair dump en toen we daar de eerste keer stonden kwam er zo’n ander bakbeest naar boven. We hadden ze vaker gezien, Cor durfde niet achteruit en die andere man ook niet, het was even een dingetje. Uiteindelijk durfde die ander die van ons wel achteruit te rijden en zo is het uiteindelijk opgelost. De man uit Mongolie hebben we ook nog even gedag gezegd en die was daar ook zeer door geraakt. Helemaal uitgerust en vol getankt zijn we op weg gegaan langs prachtige wegen met prachtig weer. Vandaag hebben we helaas alleen 2 overleden herten langs de kant van de weg gezien, verder geen wild. Het ging allemaal voorspoedig zodat we lekker doorgereden zijn naar Lillooet waar we 1 nacht blijven. Morgen gaan we dan door naar Whistler waar we 2 dagen blijven en daarna zullen we met de ferry de oversteek maken naar Vancouver Island. Van deze camping wist ik het adres dus de tomtom bracht ons daar feilloos alleen op het laatst was het nogal onduidelijk, de verharde weg ging rechtdoor en een onverhard pad liep naar beneden. Laten dat nu net de goede weg zijn, helaas, de verharde weg liep dood tegen een afgesloten houten brug met laaghangende kabels. Achteruit rijden is met zo’n bakbeest niet echt een optie, maar keren op een weg, bijna net zo breed als je wagen met laaghangende bedrading ook niet echt. Toch hebben we gekozen voor het laatste en dat heeft toch eventjes in beslag genomen en wat zweetdruppeltjes gekost! Pa en Ma: het leek een beetje op de top van de Hans Bauernhütte in de zestiger jaren! Maar we zijn uiteindelijk goed aangekomen, staan op een prachtige plek aan een snelstromende rivier met de wind om onze oren. Op de bewuste brug hoorden we later zit op de hoogste pijler een Amerikaanse adelaar met haar nest, zij komt jaarlijks terug en ik er natuurlijk met gezwinde spoed heen. Ik heb wel het een en ander gezien, maar ook de vader van het stel die op een laaghangende kabel een enorme vis zat te verorberen. Nu weet ik echter niet of het nu wel een adelaar was, de een zei een eagle maar een ander zei een “Asprey” of “Aspray”, fonetisch, ik heb het nog niet kunnen vinden, wie helpt? Lex misschien???? We hebben net lekker gegeten en Cor ligt even lekker te knorren om bij te komen van de lange hete dag terwijl ik dit zit te schrijven. Ik heb hier wifi maar van een mindere kwaliteit dus als het lukt post ik dit verslag meteen. Anders wordt het morgen in Whistler. Morgen hoeven we niet zo ver gelukkig, dan hebben we het weer rustig. 300 km lijkt natuurlijk niet ver maar door de bergen met overal bochten is het toch een behoorlijk stuk. Jeanette, de tip over de douchekraan was een hele bruikbare, ik had dat hele knopje nog niet gezien maar spaart water en zeep uit. Dit was het weer voor vandaag, allemaal de groetjes van de kilometervretende Bakkertjes

• 05 Juni 2014 - 07:23

Roy En Marijke:

We komen naar jullie tijdzone! Het is 7.20 uur en we zitten op schiphol.
    De foto's zijn weer prachtig! Het is wel kunstrijden met de bus, maar dan kom je ook wel op prachtige plekken. Nog veel plezier.

• 05 Juni 2014 - 08:24

Eckhardt Und Angela:

Ihr Lieben,

dann ist also hoffentlich alles sauber für die Weiterreise ... Ich habe im Moment ziemlich viel zu tun, daher komme ich nicht regelmäßig dazu, Euch zu antworten. Aber wir verfolgen mit viel Freude Eure Reise und sind fasziniert von den tollen Bildern, einfach grandios.

Bis bald, herzliche Grüße
    Eckhardt und Angela

• 05 Juni 2014 - 08:35

Eckhardt Und Angela:

... schnell noch was vom Übersetzungsbüro: OSPREY - Fischadler. Habe es nach deinen Angaben nachgeschlagen ...

Hartelijk
    E

• 05 Juni 2014 - 10:10

Theo:

Wat een leuk verhaal weer.Wij krijgen net druk om steeds te reageren maar dat doen we dan ook met het grootste plezier. De foto,s zijn ook weer groots,o.a. die roofvogel die bij jullie toevallig zich liet zien.Wij hopen dat het weer de komende dagen zich van zijn beste kant laat zien.De hartelijke groeten van ons beiden en van Renee en tot de volgende keer.

• 05 Juni 2014 - 10:17

Nico En Leonieke:

Ik ben even gaan zoeken naar jullie grote vogel "asprey" "aspray".....het is denk ik "osprey" en dat is een visarend Han!! O, en ik lees net dat Eckhardt and Angela het ook al opgezocht hebben......haha.

Ik krijg het al warm als ik lees over die capriolen met die grote camper van jullie...pffffff.

Hier twee dagen slecht weer, met regen en behoorlijk fris, maar......komen weekend wordt het echt zomer met hoge temperaturen, dus dat belooft wat! Geniet lekker verder met z'n tweetjes.

Dikke knuffels van ons

• 05 Juni 2014 - 15:32

Renee:

hai familie, ben vanochtend bij poezen geweest, net gedaan of ik hanneke was, dikkie dik bleren en sjakie zat zowat op mijn hoofd. was gezellig. gaat hier gestaag en goed, het beloofde resultaat blijft in stand, zelfs iets meer.Geniet en tot ooit, groetjes, renee

• 05 Juni 2014 - 17:58

Nico En Leonieke:

Nog even.....gisteren 04/06, jullie kaart ontvangen! Hartstikke leuk weer!! XX

• 06 Juni 2014 - 12:02

De Bakkertjes Uit Rijswijk:

Nou jullie weten wel iedereen aan het werk te zetten zeg. Tot in Duitsland is men aan het zoeken geweest wat een asprey nou was. Gelukkig zijn de thuisblijvers handiger met internet dan jullie want wij konden het allemaal wel zeer eenvoudig vinden ;-). Nu ik je foto zo zie, zag ik gelijk dat het een Osprey was. In goed Nederlands een Visarend, maar ja ik heb ook wat met de natuur.

Ook wij hebben jullie kaart ontvangen.

Op naar het volgende bericht, of om met Pa Maas te spreken, je hebt er bijna een dagtaak aan om alles te lezen, te bekijken en er op te reageren ;-).

Doei doei

de Bakkertjes uit Rijswijk