Een berengezellige dag - Reisverslag uit Whistler, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Een berengezellige dag - Reisverslag uit Whistler, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Een berengezellige dag

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

06 Juni 2014 | Canada, Whistler

Lieve allemaal,
Vandaag zijn we vertrokken van onze mooie camping in Lillooet naar Whistler, een afstand van slechts 120 kilometer, we hebben er echter wel 4 uur over gedaan, want de prachtige weg liep door de bergen met haarspeldbochten, steile hellingen etc. In sommige bochten mocht je niet meer dan 20 km rijden. Het was echter geen straf want de uitzichten waren prachtig. Het is gewoon highway 99 south, maar breder en sneller wordt hij niet. Om 11 uur zoals elke dag even een koffiestop gemaakt aan een prachtig meertje met heel veel boomstammen er in toen een vrouw naar de overkant wees, daar liep een jonge beer te grazen. Hij had ook wel trek in een badje maar er lag een boomstam in de weg waar hij mee ging spelen, prachtig om te zien natuurlijk. De vrouw vertelde ook dat zij en haar man net waren vertrokken uit Whistler en op de olympic road hadden ze ook zoveel beren gezien. Dat hebben we in onze oren geknoopt. Bij Whistler is het Olympic Park van de winterspelen Vancouver van 2010, het ziet er geweldig uit, we zijn er weer even spullen in gaan slaan bij een supermarkt, eerst te voet maar helaas de verkeerde kant op gelopen, later dus met ons huis op wielen. Daarna zijn we gelijk door gereden naar de Olympic road en ja hoor, eerst een bruine beer en later een zwart exemplaar, het zijn als soort beiden zwarte beren, ze worden steeds donkerder. We stonden op ongeveer 2 meter afstand, uiteraard in de auto en ze trokken zich niets van ons aan, zo hebben we zeker een half uur gestaan en foto's gemaakt en gefilmd. Onze dag kon niet meer stuk! Waar we nu op de camping staan hebben we echt alle faciliteiten, er is ook een winkel, je kan er excursies boeken, er is een shuttlebus naar Whistler, want het centrum is autovrij, daar gaan we morgen gebruik van maken, ons huis staat hier best. Er is hier ook een lunchroom met de heerlijkste dingen en Cor had enorm trek in een hamburger dus toen we eenmaal gesettled waren zijn we daar gaan eten. We zaten eerst binnen maar de airco stond op diepvriezen dus toen zijn we met onze spullen naar buiten verhuisd. We hadden veel mee te nemen dus onze handen vol, toen vroeg er een man aan Cor: shall I take care of your beer? Dus ik antwoordde: my husband is perfectly capable of doing that himself, waarop Cor tegen een tafeltje aanliep en splash, de helft van zijn bier over de grond! I told you zei de man nog en ik: I spoke too early! Cor verdween naar buiten met het restant en liet mij met 2 papieren zakdoekjes de vloer dweilen. Fijne vent heb ik toch....Roy en Marijke hebben inmiddels een sms gestuurd dat ze in Amerika zijn aangekomen maar bekaf zijn van de vlucht, misschien skypen we later nog, Renee, leuk dat je bij Dik en Sjaak geweest bent, vinden ze heerlijk. Cor ligt natuurlijk te knorren als ik dit schrijf, het was weer een lange dag, maar zo meteen gaan we weer jokeren, de achterstand is iets ingehaald inmiddels. Morgen een beetje rusten en overmorgen de oversteek naar Vancouver Island. Rest me nog te vermelden dat we weer een schitterende warme dag hebben gehad, het leven is zo slecht nog niet hier in Canada. De foto's ga ik nu plaatsen en voor de rest weer de hartelijke groeten van de bereblije Bakkertjes

• 06 Juni 2014 - 08:56

Eckhardt Und Angela:

einfach toll ! Mehr fällt mir dazu nicht ein ...

Herzlicher Gruß
    Eckhardt und Angela

• 06 Juni 2014 - 09:01

Eckhardt Und Angela:

... ach ja: und herzlichen Dank für die Karte ...

• 06 Juni 2014 - 09:30

De Jellies:

Het zijn weer mooie avonturen die jullie beleven en ook schitterende foto's. We krijgen zo een mooi beeld wat ons te wachten staat wanneer wij die kant op gaan. We gaan over een uurtje de BHtjes wegbrengen naar Schiphol voor hun vakantie naar Portugal. Deze keer hebben we geen poezendienst, maar eind juli komen erweer twee nieuwe kostgangertjes. Nog veel plezier. Liefs de Jellies

• 06 Juni 2014 - 09:39

Ada:

Hoi C en H,

Bedankt voor de leuke kaart, gisteren 6 juni aangekomen. Wat fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. Het klinkt ook fantastisch allemaal. Dat worden lange koffiepauzes denk ik op de sportschool.
    Gr. Ada.
    Ben deze week maar 1x geweest maar heb wel met mijn neefje (6 jaar) een avond 4 daagse gelopen 5km.
    1 avond hoor in de stromende regen.

• 06 Juni 2014 - 10:53

Roy En Marijke:

Het zijn echt beremooie foto's! En het weer ziet ook ook fantastisch uit.
    We hebben gisteren naar jullie gezwaaid, maar we snappen nu dat jullie niet reageerden: druk met de beren!!!! Het was schitterend boven Canada en de rockies. We zageni veel witte toppen en gletsjers. We hadden een prima vlucht, alleen een half uur te laat weg door een vrouw die zich miet kon beheersen met shoppen op schiphol en met tenminste 6 stuks handbagage het vliegtuig in kwam lopen. Ze kon het bijna niet vasthouden. Uiteaard was alle bagageruimte vol. dus de stewardessen stonden reuze geamuseerd te kijken hoe ze zich in haar midden stoel moest worstelen tussen alle zakken en staken geen poot uit. Ze moest maar leren! Eten kon ze volgens mij niet meer. Of haar ruim bagage nog mee is gegaan is onduidelijk, want die waren ze er uit aan het halen.
    Om 17.00 uur plaatselijk tijd ging het licht uit, en zijn we maar naar bed gegaan. Nu is het 2 uur 's nachts en hebben we maar een broodje gegeten en jullie verslag gelezen. We gaan zo nog maar even slapen.
    Tot skypes waarschijnlijk in de avond.

• 06 Juni 2014 - 12:15

De Bakkertjes Uit Rijswijk:

Hoi Berenspotters,

Maar goed dat jij filmt als pa rijdt, want hij heeft nogal de neiging om met zijn arm uit het raampje met in zijn hand een videocamera de trip vast te leggen. Dat is natuurlijk levensgevaarlijk als je in je ander hand een stuur van een HTM-bus hebt.

Je verhaal is weer fantastisch Han en het leest lekker weg. Zo maar weer aan het werk, want mijn baas verwacht ook nog wel wat input van mij vandaag. Ik kijk uit naar je volgende verhaal, al dan niet, met foto's. Wat een fantastische trip maken jullie. Mag dat 2 keer fantastisch (nu 3 keer fantastisch, nu 4 keer) in één alinea? Maakt mij het uit, ik vermaak mij kostelijk met jullie fantastische foto's en verhalen.

Doei doei en een dikke kussssssss van

de Bakkertjes uit Rijswijk!

• 07 Juni 2014 - 23:12

Johnrutjens2009@hotmail.com:

Hallo daar in het verre Canada?Hier Bodegraven met 30 graden is het hiergoed uit tehouden.Cor en Hanneke jullie doen weergoed je best met het verslag en de foto's vooral de natuur is zo mooie daar maardaar staathet land om bekent lk heb er vaak al over gehoord dus ik weet wat jullie beleven maar geniet er vanhet isweer gaaf .Groetjes Els En John