Vancouver in de regen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Vancouver in de regen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Vancouver in de regen

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

16 Juni 2014 | Canada, Vancouver

Lieve allemaal,
Hier komt dan het allerlaatste verslag van Canadees grondgebied. Nadat ik gisteren geschreven had zijn we nog een flinke wandeling gaan maken in een nabij gelegen park, het was heerlijk. Grote bijzondere bomen, een strandje waar schildpadden hun eieren komen leggen, een rivier vol met zalmen, kortom een heerlijk ommetje. Daarna nog de competitie waarin ik nu definitief verloren ben en toen we om 23.30 uur naar bed gingen hebben we pa nog even gebeld om een fijne Vaderdag te wensen, bij jullie was het 08.30. Vandaag hebben we de skytrain genomen naar Vancouver, leuk om mee te maken, we zaten er zo’n 3 kwartier in voor ongeveer 2 euro. Het weer zag er redelijk uit nadat het de hele nacht geplensd had. Toen we het station downtown uit kwamen bleek dat toch een vergissing want we kregen meteen een straal water in ons nek, een wolkbreuk! Het leek de natte moesson wel. We hadden de tickets voor de hop-on hop-off bus al op de camping gekocht en hij kwam gelukkig direct. Het hoeft geen uitleg dat het open stuk toch maar was afgedekt met een zeil, ook met plastic ramen en daar zie je nu net niets door. Gelukkig kregen we een leuke en goede rondleiding door de chauffeur maar konden weinig met foto’s onderbouwen. De zin om er “off te hoppen” was er met dit weer ook helemaal niet. Aangekomen bij Gastown, de oude wijk van Vancouver met heel veel restaurantjes, cafés en leuke winkeltjes was het weer gelukkig opgeknapt, stralende zon en na wat gelopen te hebben zijn we bij een “Old Spaghetti Factory” naar binnen gegaan en hebben heerlijk gegeten. Na nog even gewandeld te hebben zijn we weer on the bus gehopt naar het station en toen brak de volgende wolkbreuk uit. De chauffeur reed ons zowat tot in het stationsgebouw waar we weer kaartjes voor de terugreis kochten met de skytrain. Rond 16.30 waren we thuis na een vermoeiende dag, jammer van het weer, we konden niet veel zien van Vancouver. Wat we gezien hebben was mooi, het is een vriendelijke stad. De chauffeur vertelde dat als er een gebouw gesloopt wordt en er wordt niet meteen herbouwd dan maakt de gemeente er volkstuinen van waar iedereen gebruik van mag maken. Men laat al die tuintjes ook met rust, er staan mooie bloemen maar ook veel voedsel op. Er is heel weinig criminaliteit, slechts 30 moorden in een jaar en er wonen meer dan 2 miljoen mensen. We zijn door gekke wijken gelopen, er was een soort braderie, ik heb er geen normaal mens gezien. Ze waren allemaal minimaal verslaafd, mismaakt of iets anders, kortom de zelfkant van de maatschappij, en toch voelden we ons geen moment bedreigd. Ook zwervers, jonge mensen met een huisdier, zittend in de regen onder een paraplu, zielig! We hebben ook het Olympisch stadion gezien, erg mooi. We zullen nog een keer terug moeten om de rest te zien. Thuis gekomen zijn we gaan inpakken en nu staat alles klaar, kasten zijn leeg, koelkast bijna, het is nog een kwestie van een half uurtje morgenochtend en dan zijn we klaar voor vertrek. Ik wilde ook nog online inchecken, de vlucht staat nog op dezelfde tijd. Het kan bij de receptie want daar staat een computer met een printer. Helaas, helaas, het ging weer niet. Ik kwam een heel eind, maar dan wordt de boekingsreferentie gevraagd, die heb ik, maar dan staat er error. Dan vragen ze of je hulp nodig hebt, geboekt in Nederland moet de referentie 6 cijfers, een letter en nog een cijfer hebben en die staan helaas niet op mijn ticket. Dan staat er een telefoonnummer bij, de mannen van de receptie hebben dat nummer voor me gebeld en ik heb een half uur in de wacht gestaan en toen maar opgehangen, daarna een ander nummer, hetzelfde verhaal. Ik heb het opgegeven, dan maar gewoon op de luchthaven. Ik hoop dat we dan nog stoelen naast elkaar kunnen krijgen want we zijn elkaar na deze 3 weken nog steeds niet zat, integendeel. De wifi is nog steeds niets hier, dus ik hoop dat ik dit verslag nog kan posten vanavond. We zijn voor jullie dinsdagmiddag weer thuis, voor ons is het dan maandagnacht 3 uur en moeten we nog wakker zien te blijven tot we op een voor Nederland normale tijd kunnen gaan slapen. Nog even melden dat we vandaag een prachtige zwarte eekhoorn met een wit puntje aan z’n staart hebben gezien, toch nog een wild-ervaring. Lieve allemaal, weer bedankt voor alle leuke reacties, we keken er elke dag naar uit. Morgen het eindverslag vanuit ons kikkerlandje, allemaal de groeten van de Canadese Bakkertjes

• 16 Juni 2014 - 05:21

Roy En Marijke:

Goede reis, zie verder onze mail.
    Groeten
    Roy en Marijke

• 16 Juni 2014 - 07:31

De Jellies :

Een heel goede terugvlucht, het is hier ca 18 gr en bewolkt, dus welkom thuis. Liefs uit 020

• 16 Juni 2014 - 12:07

De BH-tjes:

Dag lieve Bakertjes,
    Hele goede reis terug, geweldige verslagen, we zijn een beetje mee geweest, liefs van ons!

• 16 Juni 2014 - 17:38

Renee:

lees ik hieruit dat jullie de tijd moeten doden en nog niet weten hoe?. Dan is uitvoerig bijpraten met z,n. allen om 4 uur nachts jullie tijd toch een fantastisch idee, of toch ff wachten. Don,t worry, ben aan ,t werk, uiteraard. liefs, goeie vlucht, ga uitbuiken van de zarzuela, waggel nu naar de bank. groetjes, renee

• 16 Juni 2014 - 19:03

Theo:

wiJ wensen jullie een hele goede en veilige vlucht naar Nederland.Wellicht kunnen wij dan als jullie tot rust zijn gekomen samen nog een beetje genieten van alles wat nu achter de rug is.Verder tot ziens in ons Haagje. Pa en Ma.

• 16 Juni 2014 - 22:23

Annelies:

Hoi Hanneke en Cor,

Jammer dat het alweer bijna voorbij is, maar jullie hebben een fantastisch verslag gedaan van deze heerlijke reis met prachtige foto's.
    Ik wens jullie een goede reis terug en gauw tot ziens,
    Annelies