De eerste dag in het mooie Canada - Reisverslag uit Calgary, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu De eerste dag in het mooie Canada - Reisverslag uit Calgary, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

De eerste dag in het mooie Canada

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

25 Mei 2014 | Canada, Calgary

Hallo allemaal,
Hier ons eerste verslag uit het verre en mooie Canada, voor jullie op een doodgewone tijd, hier is het 05.30 uur, maar ja, jetlag he.....
Onze vlucht met Air Transat was prima, een half uur vertraging doordat er zo vreselijk veel mensen mee gingen in de grote airbus. De verzorging aan boord was goed, ik moest mijn eigen broodjes later weggooien, daar was ik niet aan toe gekomen en vleeswaren invoeren is hier streng verboden, je riskeert een boete tot $800,-. Eigenlijk is 9 uur vliegen een eitje en ook bij aankomst hier is het verder niet zo streng als in Amerika. Er stonden een paar bejaarde dames met ranger outfit de mensen welkom te heten, in het Nederlands nota bene want een van hen kwam oorspronkelijk uit Zeeland of all places. De transfer naar het hotel duurde even, want meer dan 3 stellen konden er niet in het busje. We zitten in het airport hotel, dan verwacht je dichtbij, maar het leek Den Haag wel, overal opbrekingen, we deden er al snel 20 minuten over en hebben daarbij de luchthaven van alle kanten gezien. Calgary alleen uit de verte en daar zal het ook bij blijven, we gaan er niet heen. Hier aangekomen hebben we meteen de bar opgezocht en na 2 glazen whisky, 2 karafjes heerlijke Merlot en een van de lekkerste hamburgers ooit lagen we zo rond 19.30 uur in ons heerlijke kingsize bed (ieder een).
We deden vele hazeslaapjes, maar zijn toch goed uitgerust. We gaan zo meteen een pot koffie zetten, alles weer inpakken en om 10 uur worden we opgehaald door de camperverhuurder die een uitgebreide uitleg gaat geven waarna het avontuur kan beginnen. Een voordeel is zeker dat we niet uit onze koffers leven zoals in Amerika maar dat we alles op kunnen bergen. De ruimte zal even wennen zijn, thuis zit ik altijd 4-hoog en Cor beneden hihi. Ons 15-jarig huwelijk vieren we morgen dus op de vierkante meter, spannend! Rest me nog te vertellen dat het weer zeker niet tegenveel, het was rond de 20 graden, zonnig en met donkere wolken op de achtergrond, hetzelfde weer als waarmee we uit Nederland vertrokken. Wanneer het volgende verslag komt is nog niet te zeggen, we weten niet waar we allemaal wifi treffen, jullie merken het vanzelf. Allemaal nog bedankt voor de smsjes met goede reis erin, ze kwamen in het vliegtuig allemaal tegelijk binnen toen ik mijn telefoon weer aanzette, ik had meteen bekijks toen mijn ringtone van een Arabische fluit door het toestel schalde. Allemaal de hartelijke groetjes van de straks mobiele Bakkertjes.

• 25 Mei 2014 - 14:33

Theo:

Het is weer een heel uitgebreid verslag geworden in deze korte tijd. In de tijd dat ik op jullie verslag reageen is het zondag half drie.We kijken uit naar het volgende verslag als jullie met het huis op wielen aan slag gaan.Morgen is het inderdaad jullie trouwdag
    .Namens ons beiden alvast van harte gefeliciteerd

• 25 Mei 2014 - 14:39

Ada :

Klinkt allemaal goed, vooral die hamburgers!!
    Veel plezier en ik kijkuit naar de volgende mail.
    Ben trouwens vrijdag keurig naar de sport geweest.

Gr. Ada

• 25 Mei 2014 - 17:19

Eckhardt Und Angela:

Ihr Lieben,

das ist natürlich eine tolle Erfndung: Sehr schön, daß Ihr uns auf diese Weise unterrichtet - wir wünschen Euch schöne Abenteuer - beware of the bear ! - und haltet uns weiter auf dem laufenden. - Ich entnehme Theo's Antwort, daß Ihr morgen Hochzeitstag habt: also auch von uns herzlichen Glückwunsch

Eckhardt und Angela

• 25 Mei 2014 - 19:15

Liesbeth:

Fijne reis!
    Jammer dat ik je niet meer trof voordat je vertrok!
    veel plezier in jullie motorhome!

• 25 Mei 2014 - 19:44

Lex En Betty De Heer:

Van harte gefeliciteerd met jullie 15 jarig huwelijk! Op naar de twintig, liefsxxxxxLex, Betty en Dwight.

• 25 Mei 2014 - 21:24

Roy En Marijke:

Ook van ons gefeliciteerd met 15 jaar huwelijk!
    De vakantie is vandaag echt begonnen in de "bus"?!?! Goed inkopen gedaan, koelkast vol en dan reizen.
    Heel veel plezier. we kijken uit naar de foto's naar die van jullie achter het grote stuur!
    Groeten,
    Roy en Marijke

• 25 Mei 2014 - 23:27

Els En John:

Hallo Han en Cor, geniet ervan en Gefeliciteerd met je 15 jaar huwelijk.groetjes

• 26 Mei 2014 - 10:20

Nico En Leonieke:

Allereerst......gefeliciteerd met jullie trouwdag!!! 15 Jaar al weer.....pffffff, wat een tijd hè.....

Jullie hebben de eerste dag met de camper al achter de rug en we zijn reuze benieuwd hoe dat is bevallen! Spannend hoor!

Leuk verslag, maar "Zeeland of all places"......????!!!!! Dat is een beetje jammer. Hoe mooi is dat, dat je zelfs in Canada mensen uit Zeeland tegen komt, geweldig toch;) !!

In ieder geval wensen we jullie veel reisplezier en geniet!!!!
    Veel liefs van ons
    XXXX

• 26 Mei 2014 - 11:00

Annemarie:

Hoi, goed te horen dat jullie vlucht goed verlopen is. Probeerde jullie te volgen op flightradar, gaaf hoor.
    Gefeliciteerd met jullie 15-jarig huwelijk. Veel reisplezier en tot hoors!
    Dikke X, ook van Rem

• 26 Mei 2014 - 12:16

Nel:

Hoi jullie zijn inmiddels de plas over. Gefeliciteerd met jullie trouwdag, Cor wat een prestatie ! Wij zijn

ook al een beetje in vakantiestemming, vrijdagochtend om 0700 uur vliegen we. Hartelijke groetjes

• 26 Mei 2014 - 23:19

De Bakkertjes Uit Rijswijk:

Zijn jullie echt met zo'n grote airbus gegaan? Zo'n dubbeldekker of was deze iets kleiner. Als het zo'n grote is, dan ben ik nog een keertje extra jaloers op jullie. Het lijkt mij zo gaaf om een keer in zo'n groot vliegtuig te zitten. Ik ben zoooooo benieuwd hoe jullie deze andere manier van rondtrekken gaan beleven en ervaren. Ons lijkt het fantastisch. Ik hoop dat jullie als je dit leest al weer wat minder last hebt van de jetlag en volop genieten van de trip. Probeer ook een foto van jullie tijdelijke huis op wielen a.k.a. motorhome. Natuurlijk ook van de beren en al het andere wild dat op jullie pad komt.

Ik ga snel naar het volgende en al weer laatste verhaal.

Tot zo en een dikke kusssssssssss

de Bakkertjes uit Rijswijk