De kampeerders - Reisverslag uit Banff, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu De kampeerders - Reisverslag uit Banff, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

De kampeerders

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

26 Mei 2014 | Canada, Banff

Lieve allemaal,
Hier dan een bericht van de enorm mobiele Bakkertjes, het is ons gelukt de eerste camping te bereiken en onszelf aan te sluiten op gas, licht en water! Het ging uiteraard niet zonder haperingen hier en daar maar dat maakt niet uit. Het vorige verslag was midden in de nacht gemaakt, daarna hebben we ons in alle rust aangekleed en gaan brunchen zoals ze hier zeggen, met een dergelijk ontbijt heb je inderdaad geen lunch meer nodig! 3 gebakken eieren, een baggervet worstje, gebakken rösti erbij, 4 plakken toast en jam. Ook de verse jus was mega! Daarna hebben we de tassen weer ingepakt en zijn even om het hotel gelopen. Het was heerlijk weer, zonnig, en ineens zag ik wat bewegen in mijn ooghoek. Het was een enorme haas met het figuur van een kangaroe en hij bleef ook rustig zitten. Ons eerste wild! Om 10 uur hebben we uitgecheckt en werden we door de camperverhuurder opgehaald. We zijn er toch wel 2 uur zoet geweest voordat alles geregeld en uitgelegd was. En hij is grooooot, we hebben werkelijk de allergrootste. Wel wennen natuurlijk want je steekt aan alle kanten enorm uit. Daarna zijn we eerst boodschappen gaan doen bij een superstore, daar was ook alles enorm, veel te groot voor wat wij nodig hebben. Maar met de kasten vol zijn we op weg gegaan naar de eerste camping. Na een aantal keren de verkeerde afslag te hebben genomen ( niet leuk als je in een veel te kleine straat moet keren met dat gevaarte) zijn we nu op onze plek. We hebben alle kasten ingeruimd, het bed opgemaakt en toen gaan genieten want het begon te gieten, heerlijk op ons dakraampje. We staan hier in de wildernis met de besneeuwde toppen van de Rockies om ons heen, evenals bergen keutels van wie weet wat voor wild! Na een noedelsoepje, brood met heerlijk beleg, wijn, whisky, koffie en ook nog de Dire Straits op de achtergrond zijn we helemaal relaxed en klaar voor wat er nog komen gaat! Onderweg hebben we vandaag nog 2 herten gezien, morgen gaan we toch minstens voor elanden en beren. We gaan naar het stadje Banff hier vlakbij en de berg op, we zitten hier midden in een nationaal park, dus genoeg te zien. We blijven hier 2 dagen en dan gaan we verder richting Jasper en Lake Louise. Hopelijk schijnt het zonnetje dan weer. We hebben hier nergens wifi dus als er morgen in Banff een internetcafé is zal ik het hele verhaal verzenden. Tot zo ver weer onze belevenissen, wordt vervolgd…. Groetjes weer van “the trailer trash Bakers”

• 26 Mei 2014 - 21:04

Ada:

Wel foto's maken van die beren he. Klinkt spannend allemaal, wacht met spanning af!

• 26 Mei 2014 - 23:34

De Bakkertjes Uit Rijswijk:

Ik wil foto's zien van de motorhome en als je toevallig wild ziet, doe die foto's dan ook maar ;-). Ik zie nu pas dat ik daarnet een oproep via Skype van jullie gemist heb. Ik zal wat alerter zijn op Skype. Ik vind het al heel wat dat ik er 's avonds aan denk ook online te gaan met Skype. Lekker hoor dat het weer goed is en dat de Rockies er zo goed uitzien. Zit er in die megabus van jullie geen Thomas Thomas? Wamt keren lijkt mij inderdaad geen pretje. Toen Von en ik een keer in zo'n situatie waren in Limburg op een hellig op een heel smal weggetje, toen konden wij de caravan gewoon afkoppelen en die handmatig keren om hem daarna weer achter de auto te hangen. Jullie kunnen niet even de achterkant van die HTM-bus afhalen om in twee delen te keren.

Pa wij zijn enorm trots op je dat een man van jouw leeftijd, je bent toch echt niet meer zo piep, dit soort avonturen aangaat en het er lekker van neemt. Han wij zijn natuurlijk ook trots op jou dat jij deze avonturen met die ouwe wilt beleven. Jullie zijn twee kanjers! Geniet er van en doe het lekker op jullie gemak.

Tot het volgende bericht!

Dikke kusssssssssss

de Bakkertjes uit Rijswijk

• 27 Mei 2014 - 00:04

Bea Van Der Wer:

Hebben jullie niets speciaals gedaan op 26-5, het derde lustrum☺☺☺
    Ik heb het uitgebreid met jullie jongens gevierd!!!

Het is weer erg leuk de verslagen en ik vind jullie heel dapper om met zo'n "bak"op pad te gaan.
    liefs van ons drieen
    bea

• 27 Mei 2014 - 06:50

Martin Uut Halle:

Ik ben er nooit geweest, maar ik weet van foto's dat Banff NP erg mooi is. Er komen dus vast hele mooie natuurfoto's mee terug. Ik ben benieuwd ! Veel plezier jullie 2en.

• 27 Mei 2014 - 07:18

Jeannette Verbruggen En Dick Morks:

Ha Bakkertjes,

Idee voor WIFI: ga naar de VVV, daar hebben ze het altijd rondom en binnen in het pand. In de parken zelf is het beleid om geen wifi te hebben, maar in de stadjes weer wel. Internetcafe is ook een goede optie, die vind je overal. Fantastissch he, zo'n grote bak. Twee jaar geleden hadden wij er eentje van bijna 10 meter. Onvoorstelbaar. Wild tref je het meeste aan in de schemering. Je kunt in de parken altijd aan de kant van de weg gaan staan als je iets ziet, binnen no time staan er vele auto's achter je.

Nog heel veel plezier, we kijken uit naar jullie verslagen.

Liefs,

Jeannette en Dick

• 27 Mei 2014 - 09:15

Eckhardt Und Angela:

... tolle Sache: ich hoffe, ihr habt den Hasen auch fotographiert? Vielleicht war's es aber auch Crocodile Dundee, der sich das Känguruh-Kostüm übergezogen hat? Vorsicht, wenn ihr auf etwas schießt, das auf zwei Beinen läuft ...

Weiterhin tolle Abenteuer wünschen
    Eckhardt und Angela

• 27 Mei 2014 - 10:33

Nico En Leonieke:

Pfffff......ik moet er niet aan denken om met zo'n grote bak te gaan rijden...

Geniet van de natuur en alle andere mooie dingen!!

Save trip!

Dikke kus van ons

• 27 Mei 2014 - 10:40

Annelies:

Hoi Cor en Hanneke,

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en al op weg zijn. Het zal wel wennen zijn om met die grote camper op pad te gaan! Het gaat vast goed, jullie zijn handig en hebben veel reiservaring.
    Ik kijk al uit naar foto's van beren en zo, hier in Nederland raken we al van de kook van een uit Duitsland overgelopen wolf.
    Veel plezier en geniet!!!

• 27 Mei 2014 - 10:47

Nel:

Leuk om te weten: Vandaag de tweede dag dat het regent. De voorspelling is dat het de eerste 10 dagen nog niet gaat zomeren. Geniet maar lekker want jullie missen hier niets. Groetjes Nel

• 27 Mei 2014 - 18:28

Theo :