Het valt allemaal erg mee - Reisverslag uit Banff, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Het valt allemaal erg mee - Reisverslag uit Banff, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Het valt allemaal erg mee

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

28 Mei 2014 | Canada, Banff

Lieve allemaal,
Hier weer een update van de kamperende Bakkertjes, en ik moet zeggen: het valt niet tegen! Eigenlijk begon vandaag onze eerste echte dag en we hebben al veel gezien van dit prachtige land, ik ben blij dat we niet meer met fotorolletjes werken want ik heb nu al meer dan 300 foto’s gemaakt en dat zou een dure business geweest zijn. We worstelen nog steeds een beetje met het tijdsverschil, we lagen er gisteren weer om half 8 in en vanochtend om 6 uur waren we klaar wakker. We hebben even stil gestaan bij onze trouwdag, hebben heerlijk ontbeten en daarna heb ik de douche geprobeerd in de camper en Cor die in het washok aan de overkant. Om half 9 zijn we op weg gegaan naar Banff maar eerst heb ik de ranger gevraagd wat we hier in het park niet mochten missen. Hij gaf een aantal suggesties die we opgevolgd hebben, eerst naar de “hoodoo’s”een soort zandsteen formaties op een locatie met prachtig uitzicht. Het weer was nogal wisselvallig, de ene keer heerlijk warm met de zon in je gezicht, het volgende ogenblik liepen we dik aangekleed met poncho’s aan in de regen of natte sneeuw. Na de hoodoo’s naar Lake Minnewanka, ook zeer de moeite waard. Daarna dan naar Banff waar we een uitspanning met wifi hebben gezocht om ons vorige verslag te posten dat ik eerst in word had gemaakt. Even geskyped met mijn ouders, met Roy Bakker maar die was waarschijnlijk niet online, en met Roy Bilkert die het wel hoorde. Helaas, Rijswijkse Bakkertjes, we proberen het weer bij de volgende gelegenheid. Na de koffie zijn we met een gondel naar Sulfur Mountain geweest, heel hoog met weer mooie vergezichten. Heel aandoenlijk zijn de chipmunks en de squirrels (knabbels en Babbels) die je hier overal ziet spelen. Ik ben nog een stuk verder gelopen naar een volgende top, maar daar aangekomen draaide het weer weer om en zag je geen hand voor ogen meer. Toen maar snel naar beneden, we waren het aardig zat en het leek ook dat het niet meer goed zou komen met het weer. Waar we ons wel telkens mee vergissen: Cor zei dat hij wel wat warmere kleding had mee kunnen nemen maar we hebben natuurlijk alles bij ons, ons hele hebben en houwen op wielen, een HTM bus is er niets bij. Helaas kan ik zonder wifi nog geen foto’s plaatsen, maar dat komt nog wel, kunnen jullie zien hoe we er bij zitten. Thuis gekomen was het ineens weer erg zonnig en hebben we nog even gewandeld en daarna getracht een pizza te bakken in de oven. Helaas begint die bij 300 graden en de pizza vond dat iets te heet, de brandmelder ook trouwens. De pizza zwart, ons huis stinken, jammer maar helaas. Daarna zagen we aan de overkant 3 herten die ik van dichtbij kon fotograferen, ze zijn duidelijk aan mensen gewend. Cor ligt inmiddels allang te snurken terwijl ik lekker zit te typen bij de heerlijke klanken van Van Morrison. Morgen gaan we verder naar Lake Louise langs een van de mooiste routes van Canada. Wat wel belangrijk is dat we alles, tot op het laatste washandje vastleggen want anders ligt alles door je huis heen. Ik ben net weer even naar buiten gerend want er kwam een hele kudde herten voorbij, sommige met zenders om, ze lopen gewoon tussen de campers door. Dit was het dan voor vandaag, ik verwacht geen spannende dingen meer. Allemaal weer de groetjes en tot het volgende verslag, liefs The Bakers

  • 29 Mei 2014 - 09:14

    Herman En Joyce:

    Heerlijk zoals je alles goed kan beschrijven, zo beeldend, dat we het gewoon voor ons zien, zo tussen de herten. Ontving 4 mails tegelijk en ga ze rustig lezen. Herman ligt nog op 1 oor. We eten vanavond bij de dochter van Albert en Jacqueline.

  • 29 Mei 2014 - 09:28

    De Bakkertjes Uit Rijswijk:

    Wat Joyce al zegt. Je verslag leest als een lekker boek. Je ziet de dingen zo voor je gebeuren. Ik daarnet zelfs om omdat ik dacht dat er een kudde herten langs kwam, maar het waren de buren op de galerij die boodschappen gingen doen.

    We zijn hier zo benieuwd naar de grootte van jullie motorhome. Ik hoop dus dat jullie snel een goede wifi-spot vinden en foto's kunnen uploaden. Hier heeft het op sommige plekken zo hard geregend, dat sommige delen van Nederland onder water staan. Hier in het westen van het land valt het echter heel erg mee. Vandaag is het Hemelvaartsdag, dus we zijn lekker vrij.

    Er is nog een bericht (of misschien wel twee, maar ik denk dat het dubbel is verzonden) van jullie binnen, dus dat ga ik nu lezen.

    Tot zo!!

    de Bakkertjes uit Rijswijk.

  • 30 Mei 2014 - 15:59

    Theo:

    Het blijft iedere keer weer spannend zoals je steeds alles in het verslag verwerkt maar ik denk toch dat het mooiste nog moet komen als het mooie weer zich laat zien.Blijven jullie in ieder geval de voorzichtigheid in acht nemen. Wij wachten met spanning op het volgende verhaal.Tot slot de groetjes van Pa en Ma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

De Bakkertjes gaan toeren door Canada, voor het eerst met een camper, weer een nieuw avontuur!

Actief sinds 12 April 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 10529

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 17 Juni 2014

De Bakkertjes in Canada

Landen bezocht: