Het leuke stadje Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Het leuke stadje Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Het leuke stadje Jasper

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

03 Juni 2014 | Canada, Jasper Park Lodge

Lieve allemaal,
We zijn inmiddels 2 dagen in Jasper. Gisteren heb ik bij de tourist information het vorige verslag gepost, ik had daar even wifi. Ik dacht ook mijn email binnengehaald te hebben maar ik heb een nieuw programma dat alleen de koppen binnen haalt en degene die je wilt lezen moet je dan allemaal aanvinken en dan wordt de rest ook binnen gehaald. Voordat ik daar achter kwam had ik al geen wifi meer dus ik heb inmiddels ongeveer 150 ongelezen emails waaronder al jullie reacties. Om uit te vogelen hoe ik dat kan veranderen heb ik wifi nodig…. Komt allemaal wel, het schijnt dat in British Columbia de campings wat meer uitgerust zijn in die richting. Gisteren zijn we in Jasper aangekomen wat een heel leuk plaatsje is. Op de weg erheen hebben we weer vele mooie dingen gezien en zijn een canyon ingelopen, erg de moeite waard. Ineens zagen we weer iets zwarts lopen en dan denk je aan een beer, maar dit was een wolf! We konden hem een tijd lang zien lopen en fotograferen en ineens had hij waarschijnlijk een enorme vogel in zijn bek, we denken een Canadese gans. Toen we bij de camping aankwamen heb ik het verteld, en de rangers moeten dat ook doorgeven als er wild gespot wordt. We zitten hier op een mooie camping met alle aansluitingen, dat wil zeggen: stroom, water en riool, erg relaxed dus. Bij aankomst gisteren ging de zon al schijnen en meteen heb je dan een hele andere temperatuur, heerlijk. Vanmorgen werden we wakker met volle zon en blauwe lucht, een heel andere gewaarwording. We zijn eerst heel vroeg de berg op gegaan met de Jasper Tramway, (voordat het misschien weer zou betrekken), we hadden er geen spijt van, het uitzicht was geweldig. Daarna zijn we naar de Maligne canyon gegaan, naar Medicin Lake en naar Maligne Lake, de meren zijn vaak nog helemaal bevroren. En overal maar die Rocky Mountains, je krijgt er geen genoeg van, wat zijn wij dan eentonig plat in Nederland! Ik dacht langs de weg weer een wolf te zien, maar dat was een vos, een flinke, we zagen weer een zwarte beer, een Bighorn schaap en vanavond bij een potje jokeren viel er ineens een schaduw over de tafel en kwam er op zijn dooie gemak een rendier voorbij! Je maakt nog eens wat mee, alleen een steenbok gaat ook vervelen! Tegenover onze camper staat een holle boom met daarin 3 eekhoorntjes die continu aan het spelen zijn, een heerlijk schouwspel. Vaak komen we weer onze reisgenoten uit het vliegtuig tegen, velen rijden dezelfde route. Morgen verlaten we Jasper weer, ik ga nog trachten dit bericht te posten. We rijden naar Mount Robson waar we 1 nacht zullen blijven. We hebben helemaal geen haast, in kilometers zijn we al heel ver en we hebben nog ruim 2 weken. Overmorgen waarschijnlijk zitten we in de volgende tijdzone en is het tijdsverschil 9 uur. Ik denk dat dit het wel weer is voor vandaag, wordt uiteraard weer vervolgd, Groetjes allemaal, de Bakkertjes

  • 03 Juni 2014 - 10:28

    Lex En Betty:

    Lieve Hanneke en Cor,
    geweldig wat een leuke foto's. ik zou er zo naar toe willen, schitterende foto's, wat een naruur! Enjoy!
    Liefs, Lex, Dwight en Betty.

  • 06 Juni 2014 - 11:23

    De Bakkertjes Uit Rijswijk:

    De tijd gaat hier snel. Voordat je het weet heb je al weer een paar dagen en dus een paar verslagen en heel veel foto's gemist. Gelukkig werk ik op vrijdag thuis en kan je je dag wat anders indelen. Achterstanden wegwerken dus. Nou dat lukt aardig. Leuk verhaal en prachtige foto's. Zo uit de Lonely Planet gehaald. Ik ga door naar het volgende verslag. Tot zo!

    de Bakkertjes uit Rijswijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Jasper Park Lodge

Hanneke

De Bakkertjes gaan toeren door Canada, voor het eerst met een camper, weer een nieuw avontuur!

Actief sinds 12 April 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 10537

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 17 Juni 2014

De Bakkertjes in Canada

Landen bezocht: