Naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Naar Vancouver

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

15 Juni 2014 | Canada, Vancouver

Lieve allemaal,
De Bakkertjes zijn gearriveerd in Vancouver, het eindpunt van de prachtige reis. We zijn vanochtend niet laat opgestaan, nog voor zevenen want we wilden natuurlijk niet de boot missen en we moesten nog een stukje rijden. De boot ging om 11.00 uur en haasten doen we niet meer. Om 9 uur reden we weg van de camping, bij de oprit naar de grote weg zaten 7 zwarte konijntjes, wij vinden elk wild leuk! Het vorige verslag had ik niet kunnen posten want de wifi was een drama. De reis ging heel voorspoedig en even na 10.00 stonden we in de wachtrij en daar hadden we wel wifi van de boot. Ik heb dus eerst het verslag gepost met de foto’s en toen de kranten gedownload want Cor wilde natuurlijk alles weten van Oranje. We zagen tot onze schrik ook dat de Bakkertjes uit Rijswijk morgen langs wilden komen voor Vaderdag dus ik meteen Roy gebeld dat we pas dinsdag thuis komen. Het was een grapje en hij dacht dat iedereen er in zou stinken en zou vertellen dat we nog niet thuis zouden zijn behalve wij, maar het was andersom. Je oude (stief)moeder zo in de maling nemen! Vandaag hadden we helaas noodweer, van de omgeving was niets te zien, alleen loodgrijze wolken dus we zijn lekker in het overdekte gedeelte gebleven. De reis duurde weer anderhalf uur en ik heb 2 lekkere hamburgers en een patat gehaald, de rest van de dag kunnen we wel doen met een beetje yoghurt, het was aardig machtig. De tomtom gaf gewoon aan dat we de ferry op moesten en bij aankomst koos ze gewoon haar weg weer verder naar de camping. Het is hier bijzonder luxe, alleen de wifi is weer overbezet, het signaal is goed maar als er een paar honderd man door zo’n draadje moeten wordt het toch problematisch, skypen zal weer niet gaan. Ze hebben hier ook verzonnen dat je 2 uur per dag mag of 4 keer een half uur, en de hele tijd maar inloggen en aanmelden, het werkt van geen kanten. Ik hoef vandaag echter geen foto’s bij mijn verhaal te plaatsen want ik heb ze bijna niet gemaakt. Hier aangekomen hebben we ons geïnstalleerd en ik ben even rond gaan kijken. Er is een zwembad, bubbelbad, mooi tuinprieel, winkel, prachtige douches en een enorme wasserette, een gameroom en een fitnessruimte. Daar ben ik even op de loopband gegaan (bijna anderhalf uur) en heb die hamburger helemaal weg gewerkt denk ik, meer dan 700 calorieën verbruikt. Ik wilde weten of ik het nog kon, maar het ging best Ada, ik zie je vrijdag weer op de gewone tijd. Morgen gaan we met de skytrain naar de stad en daar nemen we de hop-on hop-off bus. Daarmee zie je in een dag toch het meest. Daarna gaan we rustig pakken. Pa, een hele fijne Vaderdag morgen, ik probeer te bellen maar ik weet niet of het lukt met de wifi hier. Dinsdag zijn we er weer. Morgen nog een update en daarna de afsluiting van het hele verhaal, dus nog 2 verhaaltjes te gaan. Tot morgen, allemaal de groetjes van de nu toch wel treurende Bakkertjes

• 15 Juni 2014 - 04:56

Roy En Marijke:

Ha Han en Cor,
    Jammer van het slechte weer bij de overtocht! Hopelijk kunnen jullie morgen mooi weer met de Hop off hop on.
    Alle doelpunten van Oranje hebben we inmiddels wel 20 keer gezien. De snoekduik van Van Persie is wel de topper voor ook de amerikanen. Van nistelroy is een van de commentatoren.. Spreekt heel goed engels!
    Vanmorgen tijdens het ontbijt hebben we het verslag van de hockey vrouwen gehoord. Prachtig kampioenschap. Nu de heren nog.
    Het weer is wat minder, bewolkt maar droog. Morgen gaan we naar de zuidkant van Idaho.
    Nog veel plezier morgen in Vancouver.
    Groeten
    Roy en Marijke

• 15 Juni 2014 - 09:30

Eckhardt Und Angela:

Ihr Lieben,

im Moment ist bei uns viel zu tun, deshalb weiß ich nicht, ob ich vor eurer Heimreise noch einmal dazu komme, mich zu melden: Ganz herzlichen Dank, daß ihr uns so plastisch habt an all den Abenteuern teilnehmen lassen - ich habe fast all eure Berichte in einer eigenen Datei gespeichert (die Schrift ist größer und ich kann es schneller lesen), und wir heben natürlich die tollen Bilder auf. Kommt gut durch die letzten Etappen und wieder heim und meldet euch, wenn ihr wieder da seid.

Niederlande gegen Spanien 5:1 ... das ist ja schon mal ein Anfang. Hoffen wir, daß es so weitergeht.

Herzlicher Gruß
    Eckhardt und Angela

• 15 Juni 2014 - 11:26

Nico En Leonieke:

Lieve 2, fijne dag vandaag, nog even lekker genieten en een goeie reis terug maandag!!!
    We zien elkaar dinsdag!

Dikke knuffel

• 15 Juni 2014 - 13:33

De Bakkertjes Uit Rijswijk:

Wat suf zeg dat jullie echt dachten dat ik niet meer wist dat jullie pas dinsdag thuiskomen. Natuurlijk wist ik dat! Maar het heeft er toch voor gezorgd dat we elkaar weer even gesproken hebben. Was het wel waard. Jammer dat het weer even wat minder is, maar gemiddeld genomen mogen jullie volgens mij niet klagen. Als ik de foto's er nog eens op nakijk, dan zie ik vnl heldere kleuren en prachtige blauwe luchten.

Ja het einde van de vakantie komt er nu dan toch heel hard aan, voordat je het weet zitten jullie weer thuis op de Laan van Meerdervoort in de stad die inmiddels weer een gemeentebestuur heeft en heel veel geld gaat uittrekken voor de sociale zorg. Dat heb ik allemaal uit de krant die ik vanaf de volgende week weer moet gaan missen. Wanneer is jullie volgende vakantie ook alweer? ;-)

Het is hier nu 13.23 uur en over ruim een uur en drie kwartier ga ik naar de wedstrijd kijken waarin de de 2e van de 3 werledkampioenen deze zomer kunnen verwelkomen. De wereld zal weten dat oranje staat voor 's werelds beste teamsporters. Ongeëvenaard 3 wereldkampioenen uit één land in één zomer!

Wat een optimisme ineens he na één overwinning op een land wat inmiddels aantoonbaar over de top is. Maar we mogen blijven dromen en de 2e helft van Spanje - Nederland was vrijdag 13 juni het aanzien meer dan waard.

Nou pap en mam kijk uit vandaag op de "hop on and hop off" en eindig niet zoals de fysiotherapeut van Engeland gisteren. Die heeft zo enthousiast gejuicht, dat hij zijn enkel heeft gebroken en als enige geblesseerde zonder een bal te raken uit de wedstrijd is gekomen. Engeland heeft overigens met 2 - 1 verloren van de Italianen.

Tot het volgende verslag,

Dikke kussssssssssss

de Bakkertjes uit Rijswijk

• 15 Juni 2014 - 14:58

Soc En Elly:

Hallo Cor en Hanneke,

Wat hebben we weer genoten van alle verslagen en de mooie foto's. Het is net of we er zelf bij waren.
    Geweldig allemaal. Geniet nog maar van die laatste dagen. Wat zijn die weken omgevlogen.
    Hier gaat alles goed. De haring smaakte dit jaar nog beter bij die wedstrijd van Spanje-Nederland.
    We wensen jullie alvast een hele goede terugreis.
    Hartelijke groetjes van Soc en Elly.

• 15 Juni 2014 - 18:56

Lex En Betty:

Nog een hele goede terugreis en tot spoedig ziens!,
    Liefs, Lex, Dwight en Betty

• 16 Juni 2014 - 09:51

Theo:

Wij willen alleen maar zeggen bedankt voor alle verslagen en de daarbij gestuurde foto,s, zodat wij ook een beetje vacantiegevoel kregen.Tenslotte vinden we ook geweldig dat dat we jullie morgen weer thuis kunnen verwachten,tot dan groetjes van ons beiden en Renee.