Nu weer zuidwaarts - Reisverslag uit Tofino, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Nu weer zuidwaarts - Reisverslag uit Tofino, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Nu weer zuidwaarts

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

10 Juni 2014 | Canada, Tofino

Lieve allemaal,
Waar we gisteren naar het noordoosten zijn gereden zijn we vandaag richting het zuidwesten gekoerst. Gisteren namen we de 19A en om vandaag weer niet hetzelfde te moeten rijden hebben we nu highway 19 genomen en die deed qua natuurschoon zeker niet onder. Vandaag kregen we weer echt dat Canada- gevoel dat we even kwijt waren. Door de hitte gisteren kregen we even een flinke bui, vandaag weer stralende zon maar wel iets afgekoeld, zeker omdat we nu pal aan de kust van de stille oceaan zitten. Het was een flink eind rijden vandaag, 270 kilometer over smalle en bochtige wegen waar we 80 km maximaal mochten. Eerst hebben we echter nog de koelkast volgeshopt bij de Wallmart, een bekende keten hier, waarna we om 10.30 uiteindelijk vertrokken. De weg ging weer langs vele meren, aan weerskanten vol met bloeiende knalgele brem. Lunchen deden we aan ook aan zo'n mooi meer met strand erbij en om 16.00 uur waren we uiteindelijk op de plaats van bestemming, een prachtige camping nog vlak voor Tofino. Hier blijven we zeker 2 dagen, een beetje rusten en een beetje de omgeving bekijken. Hier hebben we al even rond gelopen en we ontdekten een woest strand, met wrakhout, wier, schelpen, rotsen en een flinke branding, iets wat je wel verwacht aan de Pacific maar dat je toch aangenaam verrast. De wind was echter ijzig en stormachtig, ik heb het nog niet zo koud gehad, zelfs niet op de gletsjer! Kwestie van verkeerde kleding natuurlijk. Na de wandeling en een drankje hebben we gegeten en toen meteen een dutje, helemaal afgebluft. Nu zijn we gelukkig weer een beetje opgeknapt. Voor we wegreden vanmorgen werden we via de Skype opgeroepen door mijn vader, dat gaat hem toch goed af, hij heeft weer iets erbij geleerd, we hebben elkaar nu ook gezien en konden dus even zwaaien. Kort daarna skypte mijn broer en hebben we ook even de omgeving laten zien. Leo en Nico, fijn dat jullie ook weer even bij de tijgers gaan kijken, vinden ze heerlijk. We hebben nu steeds wifi dus we lezen alles. Toch eens Skype installeren, kost niets en is leuk om even contact te hebben. Remco, als je dit leest ben je jarig dus van harte gefeliciteerd en een fijne dag, hetzelfde geldt voor Peter Blans en Geraldine, allemaal veel plezier vandaag. Alle andere vrienden bedanken we weer voor de gezellige reacties, elke ochtend kijken we meteen. Op dit moment hebben we verder niets te melden dus zeggen we maar weer: tot de volgende keer!
Groetjes van de rijmende Bakkertjes

• 10 Juni 2014 - 08:04

Martin Melskens:

Mooi land toch, dat Canada, en je brengt het geweldig in beeld. Wist je dat mijn broer John, de fotograaf die in Amsterdam woont, daar geboren is ? In Winnipeg, Manitoba. 's-Winters berekoud.

• 10 Juni 2014 - 08:08

John :

Leuke dagboeken met prachtige foto´s. Lees ze dagelijks met veel plezier.
    Han en Cor nog heerlijk genieten en doe voorzichtig.

• 10 Juni 2014 - 09:32

Ann Coussement:

Hoipiepeloi, ik lees nu pas jullie verhaal. Ziet er fantastisch uit hé!!! Dank voor julile weer super origineel kaartje!!! Gekkerds ;-) ;-) Geniet nog en ik verlang enorm om de foto's eens te mogen bekijken/bewonderen. Het gaat jullie goed daar, knuffie!!!! Ann

• 10 Juni 2014 - 20:41

De Bakkertjes Uit Rijswijk:

De tweede helft van het hockey is weer begonnen, dus ik houd deze reactie op jullie laatste bericht lekker kort. ;-)

Groetjes van,

de Bakkertjes uit Rijswijk

• 11 Juni 2014 - 20:26

Annelies:

Hoi Cor en Hanneke,

De foto's zijn prachtig, een van onze vrienden ( zelf een Canadees) zegt dat het gedeelte waar jullie in rondreizen het allermooiste van Canada is.
    Jullie kaartje is ook bij mij goed aangekomen, je hebt er weer werk van gemaakt!
    Geniet nog van dit laatste gedeelte van jullie vakantie, veel plezier!