Naar Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Naar Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Naar Victoria

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

13 Juni 2014 | Canada, Victoria

Lieve allemaal,
Vandaag een verslag vanuit Victoria, de hoofdstad van Vancouver Island. We zijn niet al te vroeg vertrokken, rond 10.30 uur van onze prachtige camping. Er waren heerlijke douches waar Cor gebruik van wilde maken maar dan had je een dollar (looney zeggen ze hier) nodig voor warm water. Ik had alleen 4 kwartjes en zei dat hij die even moest gaan wisselen. Uiteindelijk kwam hij terug en had toch maar ijskoud gedoucht, waarna hij erachter was gekomen dat er in de wc’s wastafels waren met heerlijk warm water! Wat een bikkel hè? We hebben nog even geskypt met pa en weer Nico en Leo gebeld maar die waren weer niet thuis, bij jullie was het ongeveer 18.30 uur, jammer. Toen op weg en we zijn weer even afgeslagen naar het leuke stadje Coombs omdat we nog wat dingetjes wilden kopen daar. Daarna eerst een stuk over de highway en later afgeslagen naar een B-weg waarover ik gelezen had. Je komt dan door een ander leuk dorpje genaamd Chemainus waar veel kunstenaars wonen. Per ongeluk zijn we er ook terecht gekomen doordat we in eerste instantie verkeerd reden, daardoor kwamen we in het centrum. Het was prachtig weer dus bij een bakkertje met leuke tafeltjes buiten hebben we koffie gedronken, Cor met een saucijzenbroodje en ik met applestrudel, gold gelijk als lunch. Daarna weer verder tot de weg gewoon stopte, er lag een barricade en er was videobeveiliging stond er. Toen hebben we maar gekeerd en de grote weg weer opgezocht. We zijn nu op een overvolle camping met slechte tot geen wifi, wel volledig aangesloten op alles en met vlakbij de bus naar Victoria. Voor 5 can.$ met z’n tweeën zijn we in het centrum en dat gaan we dus morgen op die manier verkennen. Zaterdag nemen we vroeg de ferry, de terminal is niet ver van hier dus dat is wel zo gemakkelijk. De camping in Vancouver is besproken, we hebben de bevestiging al gekregen per email, we weten ook al hoe we naar de camperverhuurder moeten komen, dus het is verder een makkie. Het weer is nu iets betrokken maar het zou al 2 dagen slecht zijn, hopelijk morgen dan ook nog goed. Verder is er eigenlijk niets te vermelden, morgen hebben we waarschijnlijk meer indrukken opgedaan. Tot zover dus vandaag, jullie horen ons morgen weer. Allemaal weer de hartelijke groeten van de globetrottende Bakkertjes

• 13 Juni 2014 - 10:22

Ada:

Heel erg leuk al die verslagen. Goede reis terug.

Gr. Ada

• 13 Juni 2014 - 10:27

Lex En Betty:

Lieve schatten, jammer, dat jullie vakantie ten einde loopt. Het was voor mij net alsof ik de krant las, iedere morgen een verslagje van jullie. Ik ga dat in ieder geval missen. Goede terugreis en tot snel!
    Lex, Dwight en Betty.

• 13 Juni 2014 - 15:38

Nico En Leonieke:

Jammer dat we elkaar iedere keer mislopen, dat jullie iedere keer bellen als wij er niet zijn! Vanavond zijn we er trouwens weer niet hoor.......

Nou ja, we lezen mee en we zien elkaar sowieso dinsdag!! Goeie reis verder, nog lekker een paar dagen genieten!!

XX

• 14 Juni 2014 - 10:29

De BH-tjes:

dag lieve Bakkertjes,
    We lezen alle verslagen van jullie hoor! Wat een geweldige reis. Geniet nog van de laatste dagen en goede reis terug. (Lekker weer terug bij jullie poezen), en 5-1 gewonnen van Spanje! Liefs van ons.

• 14 Juni 2014 - 17:46

De Bakkertjes Uit Rijswijk:

Ja hoor daar zijn we weer. De dag na de avond er voor. Goed om te weten dat jullie gisteren het laatste deel van Spanje - Nederland ook hebben kunnen zien. Wat een ongelooflijke wedstrijd. En wat een ongelooflijke vakantie hebben jullie weer. Maar alle berichten hierboven gaan daar ook al over, dus ik kap er gewoon mee ;-).

Lekker zoals jullie nu langzaam aan het afbouwen zijn om straks volkomen uitgerust de thuisreis te aanvaarden. Goh het beginnen stichtelijke woorden te worden. Ik moet er maar mee stoppen, hi hi hi.

Op naar jullie volgende verslag, het staat al klaar. Eén oog op het WK-voetbal en één oog op jullie volgende verslag. Een beetje van de hak op de tak, vergeef het mij, ik ben nog dronken van gisteren!

de Bakkertjes uit Rijswijk