Verder naar het noorden - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Verder naar het noorden - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Verder naar het noorden

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

09 Juni 2014 | Canada, Campbell River

Lieve allemaal,
Na een goede nacht hebben we vanmorgen weer onze biezen gepakt, echter heel rustig aan, we hebben geen haast meer. Ons doel was Campbell River, meer naar het noordoosten van Vancouver Island. We besloten niet highway 19 te nemen, maar highway 19A oftewel the Ocean Route. We hebben altijd veel moois gehoord van het eiland, maar in eerste instantie viel het tegen, we komen natuurlijk uit dat ruime vasteland en die fantastische Rockies, hier is het veel drukker en met heel veel schreeuwerige reclame langs de kant van de weg. We dachten al terug te gaan naar de grote weg toen het gaandeweg iets rustiger en aantrekkelijker werd. De ruwe ongerepte kust is mooi en de mensen zijn heel nieuwsgierig en aardig. Ze zijn hier niet van die bakbeesten gewend en willen alles van je weten. We hebben met een oudere man staan te praten die wilde weten of we dezelfde weg terug zouden nemen, ik weet zeker dat hij ons dan had uitgenodigd. We zien hier ook veel Canadezen van Trees ( uit W.O. II die in Nederland geweest zijn). Het is hier verder een waar vogelparadijs, we zagen al een grote reiger (ander soort dan bij ons), de Canadese gans in zijn eigen habitat, en wat het mooiste is: de Amerikaanse adelaar. Ik ben een stuk langs het strand gelopen en daar zag ik een heel stel meeuwen met iets bezig, toen ik dichterbij kwam bleek het een enorme zalm, inmiddels aan stukken. Daar kwamen later minstens 6 adelaars op af en elke keer waren ze dichterbij en moest ik weer naar buiten met mijn camera. Het is net als bij de beren, ik kan ze nu niet meer dichterbij krijgen, weer mazzel dus. Het strand is hier ook ongerept en ligt vol met mooie schelpen, hele grote ook van oesters en andere leuke dingetjes, geen straf om te wandelen. We staan op een zeer commerciële camping aan de oceaan, we hebben alles hier en vooral een mooi uitzicht. Het is geen plaats om langere tijd te staan, dus morgen gaan we weer verder, de andere kant van het eiland moet mooier en leuker zijn. Voordat we vanmorgen vertrokken hebben we met pa en Roy Bakker geskyped, vanmiddag met Roy en Marijke in Amerika, Marijke is jarig vandaag. Nico hebben we gesmst of hij Skype heeft maar dat heeft hij waarschijnlijk niet ontvangen, anders hadden we ook een beetje bij kunnen praten. Dit is het weer voor vandaag, morgen zijn we weer een stukje verder en een stukje dichterbij het einde van de vakantie helaas.
Allemaal weer de groeten van de strandjuttende Bakkertjes

  • 09 Juni 2014 - 10:42

    Nico En Leonieke:

    Hoi allebei,

    Weet niet of je de reacties af en toe kunt lezen....? Wij hebben geen Skype. We ontvingen je sms vanochtend, Nico wilde al iets terugsturen, maar toen zaten we naar het tijdstip te kijken.......beetje laat, jullie liggen vast lekker te slapen!

    Prachtige foto's weer!! We fietsen vandaag weer even naar Dikkie en Sjakie, even troetelen.

    Knuffels van ons

  • 09 Juni 2014 - 11:33

    Eckhardt Und Angela:

    Ihr Lieben,

    man könnte euch geradezu beneiden - diese Aussichten sind fantastisch, und die Fotos haben so viel Atmosphäre ... ! - Vermutlich habt ihr auch erträgliche Temperaturen: Bei uns ist seit gestern der Hochsommer angekommen - die Rekordjäger schreien natürlich schon wieder: das heißeste Pfingsten seit 50 Jahren - ja ja, Pfingsten liegt nicht oft so spät wie dieses mal.

    Ach ja, wij hebben ooik geen Skype. Also bleibt's dabei, wir lesen vergnügt eure Berichte, freuen uns an den tollen Bildern und verfolgen den weiteren Gang eurer Reise aufmerksam.

    Es ist jetzt halb Zwölf am Morgen (Feiertag), wir haben erst vor einer halben Stunde geduscht, aber sind schon wieder soaking wet ... oder wie sagt man bei euch: kletsnat.

    Hartelijk groeten,
    Eckhardt und Angela

  • 09 Juni 2014 - 18:32

    Theo:

    Ik hoogHet was toch weer leuk om je op mijn tablet te zien. Ik kan er nog steeds niet bij,dat zoietsmet skypp mogelijk is en bovendien zonder kosten.Ik hoop dat jullie vandaag weer een mooie tocht voor de boeg hebben.Wij kijken uit wat jij ons straks daarover zal melden.Nog even geduld moet kunnen toch. Wat ons betreft vast de hartelijke groeten en tot morgen,Pa en Ma.

  • 10 Juni 2014 - 20:33

    De Bakkertjes Uit Rijswijk:

    Het is rust bij Nieuw Zeeland - Nederland, ruststand 0 - 1. Of het goed is weet ik niet, want ik zit mij een paar dikke oren te typen als reactie op jullie heerlijke verslagen en prachtige foto's. Ik zit net als (o)pa Maas te genieten.

    Het Skypen was weer helemaal te gek. Ook ik verwonder mij iedere keer weer hoe snel sms-jes, Whats App-jes en Skype beeld en geluid zich over de aarde verplaatsen. We zitten tenslotte duizenden kilometers bij elkaar vandaan. Het leuke is dat Whats App en Skype ook nog eens gratis is. Ik had het geluid ook zo snel voor elkaar, van wie zou ik dat nu weer hebben?

    Ik ga weer door naar het volgende (en naar ik hoop laatste ;-)) verslag.

    Groetjes,

    de Bakkertjes uit Rijswijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Campbell River

Hanneke

De Bakkertjes gaan toeren door Canada, voor het eerst met een camper, weer een nieuw avontuur!

Actief sinds 12 April 2014
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 10513

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 17 Juni 2014

De Bakkertjes in Canada

Landen bezocht: