Vancouver Island - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Vancouver Island - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Vancouver Island

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

08 Juni 2014 | Canada, Nanaimo

Lieve allemaal,
Wat we eigenlijk nog niet verteld hebben is dat er ook wel eens dingetjes mis kunnen gaan in zo'n camper, gebeurt natuurlijk ook zo nu en dan. Hier volgen er een paar: Een noodstop maken en er achter komen dat er nog een glas staat op het aanrecht, het vriesvak ontdooid en al onze spullen ook, want de camper stond scheef en dan moet je de koelkast resetten waarna hij het weer doet, hard remmen en de koelkastdeur vliegt open, was niet goed gesloten en de blikjes limonade vliegen door de ruimte, de eerste dag een pizza in de oven doen die er zwartgeblakerd uitkomt, en wij ons al afvragen waarom dat zilverpapier om de plaat zat, die was al zwartgeblakerd van eerdere huurders, rotoven dus, je kan alleen het rooster gebruiken maar met ovenpatat niet zo handig, hard remmen en Cor had het stopje niet uit de wastafel gehaald, ineens wateroverlast in de camper, iedere keer dat we de oven gebruiken brandalarm door de geblakerde plaat die nogal rookt, en gisteravond zaten we nog heerlijk te lezen en ineens ging alles uit, dan schrik je wel even. Gelukkig een zaklantaarn binnen handbereik, van alles geprobeerd, de zekeringen zitten in een kastje onder het bed, handboek erbij, en jawel, het is weer gelukt de boel op gang te brengen. We voelden ons weer echte techneuten op dat moment. We gingen wel later naar bed dan we wilden want de wekker stond op 06.30. Het plan was de boot te nemen om 10.40 en er kon wat verkeersoverlast zijn, vandaar. Om 08.30 zijn we vertrokken, alles ging prima, onderweg hadden we nog wel bijna een Coyote onder onze wielen die zomaar de grote weg overstak. Ruim op tijd waren we bij de ferry terminal, het was niet druk. Zodra we betaald hadden konden we aansluiten en vrijwel direct ook de boot op. Het was een schitterende trip van 1uur en 40 minuten met mooie uitzichten om ons heen. Weer hebben we prachtig weer, we mogen helemaal niet klagen, vanmiddag was het gewoon heet en hebben we de stoeltjes voor de deur gezet. De camping is enorm, we hebben ook al 2 wandelingen gemaakt. Het was vanaf de terminal maar 7 kilometer rijden dus dat was een makkie. We hebben een plek met uitzicht over de oceaan en we hebben ook al een mooie eagle gezien. We blijven hier maar 1 dag en gaan morgen verder naar het noorden van het eiland, het is groot genoeg om een week door te brengen. Waarschijnlijk zullen we vrijdag terug varen en we hebben dan nog 3 dagen om Vancouver te bekijken. Bea, je hebt helemaal gelijk, wat zijn die watermannen creatief he? Renee is mijn zus, als zij komt is Sjakie altijd helemaal blij en begint hardop te miauwen, ik denk dat onze stemmen nogal op elkaar lijken. Hier is het net als in Nederland morgen Pinksteren en er zijn hier heel wat Canadezen op de camping die er langere tijd staan, net als bij ons eigenlijk. Wij hebben weer de mazzel naast een biker te staan die vroeg in de middag al dronken leek, hij praat alleen maar hard, heeft z'n tv buiten staan met ijshockey aan, krijgt bezoek van andere bikers en ook nog van schreeuwende kleinkinderen, kortom, een toffe plek! Gelukkig moet iedereen om 22.00 uur stil zijn, muziek buiten mag ook niet en ze zijn daarin behoorlijk streng. We negeren het maar en slapen doen we toch wel goed. Rest ons nog iedereen een heel fijn pinksterweekend te wensen met prachtig weer, tot het volgende verslag,
Liefs van de varende Bakkertjes

• 08 Juni 2014 - 11:17

Nico En Leonieke:

Zo, weer helemaal bijgelezen en op de hoogte van jullie avonturen. Leuk!!

Hier is het ook goed weer hoor, niet helemaal zoals verwacht, maar de temperatuur is goed. Afgelopen nacht is er veel regen gevallen, flink onweer, nu wordt het weer lekker, maar sproeien hoeft inderdaad niet.

Lieve allebei, geniet lekker verder en nog niet aan de terugreis denken!!

Liefs van ons

• 08 Juni 2014 - 15:06

Roy En Marijke:

Het ziet er allemaal uitdagend mooi uit!! Blijft op ons verlanglijstje staan.
    Gaan jullie ook nag walvissen spotten? Dat was indrukwekkend en een uitdaging om te fotograferen. Gelukig heb je dan Cor voor het filmen, dan heb je een grotere trefkans.
    Mijn congres is begonnen en roy heeft het eerste uitje gehad naar onze vrienden, 20 minuten rijden hier vandaan.
    Ik snap dat je aan een kamper moet wennen. Je moet, net als in de luchtvaart, een checklist doornemen om alle probleem punten na te lopen. Dan kan Cor het ready geven!

Nog veel plezier op Vanvouver Island.

• 08 Juni 2014 - 17:11

Theo:

Niet te hard remmen is de boodschap nu maar als de spullen dan uit de koelkast dreigen te vallen dan geeft dat allemaal extra werk. Als de electriciteit uitvalt is minder erg want Hanneke heeft dat van thuis meegekregen hoe je zoiets in zeer korte tijd in orde moet krijgen.Maar dat zijn allemaal bij zaken,jullie genieten tenminste volop en de mooie foto,s die bij de verslagen geven daar iedere keer een duidelijk beeld van. Zoals, ik al van plan was ben ik vandaag bij de twee heren op de L.van M. op bezoek gewFeest En Volgens Mij Werd Dat Zeer Op Prijs Gesteld, Gezien De Kopsoten Die Ik Moest Ondergaan. Zij Waren AlleBeI In OpperbesTe Stemming En Daardoor Ik Natuurlijk ook. ToT slot de groetjes van ons beiden en tot de volgende keer.

• 10 Juni 2014 - 20:18

De Bakkertjes Uit Rijswijk:

Voordat ik op jullie stuk reageer, eerst even een reactie naar Marijke. Dat mijn vader de videocamera in zijn hand heeft, is nog geen garantie dat de walvissen er dan ook op staan. Je loopt namelijk 2 risico's:

1. Hij is vergeten de camera aan te zetten en heeft daardoor het hele tafereel niet opgenomen;
    2. Hij had de camera aan staan, maar heeft langs de camera naar de walvissen staan kijken en nu alleen maar de billen van de fotograferende Hanneke op de harde schijf vastgelegd.

Dus naast de dingen die jullie al beschreven hebben die mis kunnen gaan, zou dit ook nog aan het lijstje toegevoegd kunnen worden.

Natuurlijk maakt die ouwe van mij ook hele mooie opnames. Hij is niet voor niets mijn vader en ik zijn zoon. we zeiken elkaar dan wel af, maar we respecteren en bewonderen elkaar. Prima vent die pa van mij!!!

Ik geloof dat er nog een verslag op mij staat te wachten, dus ik ga maar gelijk door. Typen en hockey kijken (Nieuw Zeeland - Nederland), wat wil een man nog meer?!?!

Doei doei

de Bakkertjes uit Rijswijk