Het kan niet op, weer een verslag - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Het kan niet op, weer een verslag - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Het kan niet op, weer een verslag

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

28 Mei 2014 | Canada, Lake Louise

Lieve allemaal,
Hier ben ik alweer met mijn 5de verslag, terwijl ik het vorige nog niet eens heb kunnen posten, het is hier een ramp met de wifi. Ik hoef verder niet aan de computer te zitten maar af en toe wat posten van je reisverslag, afstanden berekenen of het adres zoeken van een camping zodat je je tomtom kan instellen zou wel gemakkelijk zijn, we zijn niet meer gewend zonder. Vandaag had ik even vrij wifi, ik geloof 2 minuten en dat was net te weinig helaas. Vanmorgen werden we wakker met prachtig weer, wel fris maar met een stralende zon. We zijn vertrokken naar Lake Louise, een leuk stadje met een gelijknamig meer. Voor we er waren zijn we eerst naar de Johnston Canyon geweest waar een mooie wandeling was naar een lower en een upper fall of zoals ze het hier ook in het Frans benoemen: le inferieur et le superieur! Cor is nog voorbij de lagere waterval gekomen maar daarna werd het voor zijn kunstknie toch te veel, ik ben nog wel doorgelopen en ze waren beiden even mooi en apart, er lag ook nog sneeuw. Toen door naar Lake Louise, eerst een beetje in het stadje rondgekeken en daarna naar het hoogliggende meer, prachtig! Door de koude winter ligt het nog vol ijs waar de bergen in weerspiegeld worden. We hebben er een tijdje rondgelopen en zijn toen de camping op gaan zoeken. Weer iets aparts: de receptie was gesloten, er hing een pen aan een touwtje, er stonden invulformulieren en enveloppen en er hing een tarievenlijst. Je moest jezelf inchecken, uitrekenen wat de kosten zijn en dan geld in het envelopje doen en in de brievenbus gooien, wat een vertrouwen. Het slipje van het invulformulier moest je met een gereed hangende knijper aan je elektriciteitspaal hangen. In Nederland hoef je zoiets niet te doen, dan ben je snel bankroet! De camping ligt mooi, ook weer tussen de besneeuwde bergen, maar we hebben nu alleen elektriciteit en dan tot 20.00 uur, vervolgens tot 4 uur niets. Maakt niet uit, lampen en kachel doen het allemaal op de accu. We blijven hier 2 nachten en gaan daarna richting Jasper. De ontmoette dieren vandaag waren een paar herten, bijzondere vogeltjes, heel veel eekhoorns maar de eerste beer heeft zich nog niet aangediend, alleen die makke waarmee ik op vakantie ben! We hebben ook nog postzegels gekocht zodat ik in de avonduurtjes de kaarten kan schrijven. Dit was het weer voor vandaag, morgen zoeken we toch weer even een vrije wifiverbinding op om alles in een keer te versturen. Jullie hebben heel wat bij te lezen dan maar hoeft niet ineens hoor.
Groetjes van de onbereikbare Bakkertjes

• 29 Mei 2014 - 09:42

De Bakkertjes Uit Rijswijk:

Daar ben ik weer. Ik heb mij door de kleine lettertjes heen geworsteld. Er waren niet twee dezelfde berichten, maar verschillende berichten. Jammer dat er geen Wifi is. Je merkt wel dat niet alleen jullie onthand zijn zonder Wifi, maar de thuisblijvers ook. Wat is van mensen begrijp, kan je bij de vreetschuren als Burger King en McDonald of in de buurt van hotels vaak gebruik maken van open Wifi-lijnen. Misschien is dat een tip?

Het belangrijkste is echter dat jullie heerlijk genieten en dat doen jullie. In Canada kan dus nog wel wat in Nederland al lang niet meer kan. In Nederland moet je zelfs blij zijn dat ze je potlood laten hangen.

Ik ga nu naar het laatste verslag van vandaag. Tot zo!!

de Bakkertjes uit Rijswijk XXXXX

• 29 Mei 2014 - 21:30

Nel:

Onze koffers gepakt taxi om 0330 uur Heel veel vakantie plezier in Canada en doe voorzichtig , geniet ze groetjes Rob en Nel

• 01 Juni 2014 - 16:43

Johnen Els:

Hallo Hannake en Cor geniet van je vakantie het ziet er mooie uit daar inCanada.Hier ook een ander berichtjeuit Bodegraven op Zaterdag31 Mei is onze Kleindochter geborenze heet VAJEN dit even tussen door.groetjes ELS en JOHN